کوردی- فارسی
با دۆن کیشۆت نەبین
شۆڕشی ژینا بە ڕوانین بۆ قەیران وەک بارودۆخی سترێسی جەمعی، لە ڕێگەی ڕێکخستن و سازماندانی شۆڕشگێڕانەی گەل لە کوردستان، تێگەیشتنی باڵا و بەها و دامەزراوە و پەیوەندییە کۆمەڵایەتییە باوەکانی گۆڕیوە. لە تێگەیشتن و بەها و نۆرمەوە، بۆ ڕەفتار و هەلسوکەوت و شێواز و مێتۆد و تێڕوانین بۆ پرسی کوردستان، گۆڕانکاری ڕوویداوە، ڕەهەندە دەروونییە سۆزداری و مەعریفیەکان گۆڕاون و بەیەکبەستنەوەگەلێکی نوێ دروستکراون کە بەتەواوی لە چەشنی چۆنایەتین.
ئامانجی ئەو کردەوە دەستەجەمعییەی خەڵکی کوردستان، دوای کاردانەوەیەکی سۆزداری بەرانبەر بە گیانبەختکردنی ژینا، کلیلێکە، مەبەست لێی دروستکردنی ڕەگ و ڕیشەی جیهانێکی دیکەیە لە ئێستادا، بۆ گۆڕینی سیستم بە شێوەیەکی ڕادیکاڵتر؛ گۆڕانکارییەکی قووڵی کەسایەتی و قووڵی کۆی گشتی کە فۆرمێکی نوێی تێگەیشتن و هۆشیاریی خوڵقاندووە و بە شێوەیەکی سروشتی داواکاری و ویست و خواستی نوێی لەسەر ئاستی نیەت و پاڵنەر و ژیانی دەروونی مرۆڤەکان و ژیانی دەرەکی و ئیرادەی تاکەکەسی و ئیرادە و کردارەکانی بەکۆمەڵ دروست کردووە و پەروەردەی دەکات.
تاک و کۆمەڵگا، دوای شۆڕشی ژینا چوونەتە قۆناغی “عاملییەتی دەروونی” (بە پشتبەستن بە ناسنامە، خولیاکان، ئاواتەکان) و “عاملییەتی دەرەکی” (بە پشتبەستن بە توانای بەسیجکردن و کارتێکەری دەستەجەمعی و داهێنان و هێزی کۆ) و فۆڕمێکی نوێی پەیوەندی کۆمەڵایەتی بەرهەم هێنراوە کە سیاسەتی ڕابردوو و ڕوانینی ڕابردوو و ڕووکردی ڕابردووی ڕۆژێک پێش شۆڕشی ژینا، نە تەحەمول دەکات و نە قبووڵی دەکات و نە بە پێی یاساکانی ڕابردوو کار دەکات.
هەستی گشتی بێ ئومێدی خەڵکی کوردستان پێش شۆڕشی ژینا، ئێستا گۆڕاوە بۆ هیوایەکی گەورە و هیچ گروپێک، هیچ ڕێکخراوێک، هیچ حیزبێک و هیچ کەسێک ناتوانێت، بە عەقڵانییەتی پێشوو، سیاسەتی پێشوو، ئەدەبیاتی پێشوو، و ڕەفتاری پێشوو، ئەم عاملییەتە چێکراو و پێشکەوتنخوازانە بۆ قۆناغی پێشوو بگەڕێنێتەوە.
ئەوەی کە پێوەست بین بە ڕابردوو یان بەشێک بین لەو ئایندەیەی کە خەڵکی کوردستان دەیانەوێت بنیاتی بنێن بە دەستی خۆمانە.
با دۆن کیشۆت نەبین…
وێنە: سنە
دون کیشوت نباشیم
انقلاب ژینا با نگاە بە بحران بە عنوان یک موقعیت استرس جمعی، درک های غالب، ارزش ها، نهادها، و روابط اجتماعی را از طریق سازماندهی شدن انقلابی مردم در کوردستان، تغییر دادە است. از ادراکات و ارزش ها و هنجارها تا رفتارها، شیوەها و نگاە ها بە مسالە کوردستان، تحول پیدا کردە است، ابعاد ذهنی عاطفی و شناختی، تغییر کردە است و مختصات جدیدی بە وجود آمدە است کە کاملا کیفی است.
هدف کنش جمعی مردم کوردستان، پس از یک واکنش هیجانی بە جانباختن ژینا، کلیدی است کە هدف آن، ایجاد ریشەهای دنیای دیگری در زمان حال، برای تغییر سیستم بە صورت رادیکال تر است. یک تغییر توامان عمیقا شخصی و عمیقا جمعی کە اشکال نوین ادراک و آگاهی آفریدە است و طبیعتا در سطح نیت ها، انگیزەها، زندگی درونی افراد، زندگی بیرونی، ارادە فردی، ارادە جمعی و کنش ها، خواست ها و مطالبات جدیدی نیز بە وجود آوردە و در حال پرورش آن است.
فرد و جامعە پس از انقلاب ژینا، وارد مرحلە “عاملیت درونی” (مبتنی بر هویت ها، رویاها، آرزوها) و “عاملیت بیرونی” (مبتنی بر توانایی بسیج و تاثیرگذاری جمعی و نوآوری و قدرت جمعی) شدە است و اشکال جدیدی از روابط اجتماعی تولید کردە است کە سیاست پیشینی و نگاە پیشینی و رویکرد پیشینی یک روز پیش از آغاز انقلاب ژینا را نە برمی تابد، نە قبول می کند و نە بر اساس قواعد پیشینی، کنشگری می کند.
احساس عمومی نا امیدی مردم کوردستان پیش از انقلاب ژینا، اکنون بە یک امید بزرگ متحول شدە است و هیچ گروە و هیچ سازمان و هیچ حزب و هیچ شخصی، نمی تواند با عقلیت پیشینی و سیاست پیشینی و ادبیات پیشینی و رفتار پیشینی، این عاملیت شکل گرفتە و پیشروندە را بە دورە قبل بازگرداند.
اینکە بە گذشتە ها بپیوندیم یا بخشی از آیندەای باشیم کە مردم کوردستان، خواهند ساخت بە دست خودمان است. دون کیشوت نباشیم….
عکس: سنندج