فارسی- کوردی
دربارە ظهور خدای جدید
هیولای تمامیت خواە، ابتدا جامعە را کنترل می کند، پس از کنترل و دستکاری تودەها، باور می کند کە جهان، افسون او است، بە تدریج از واقعیت، دور می شود، جهان واقعی را یک جوهر بی معنا می یابد چون با پیمانەهای او نمی خواند، بە دنبال ساختن یک جوهر معنادار می رود، روایت خود را می سازد و می گوید، سیستمی کە ساختە است روایت را مستدل و منطقی می کند، تبلیغ می کند، بە کار می بندد، اغراق سازی می کند، بە آسمان و وحی وصل می کند و کانالیزە شدە، طوری کە توتالیتر دوست دارد و باید دوست داشتە باشد بە سمع و نظر او رساندە می شود. این روند تکرار می شود، موفقیت ها مطلق القا می شوند، دانش و ایدئولوژی، دو روی یک سکە می شوند، شکستی وجود ندارد یا اگر هم هست تقریبا نزدیک بە صفر است، هیچ مانعی دیگر در برابر نیست و جهان افسوناوی کنترل شدە ایدئولوگ و روایت در وجود تمامیت خواە، معنا پیدا کردەاند، بە ظهور رسیدەاند و باید در جهان گسترش پیدا کنند و بر جهان مسلط شوند. روایت بزرگ، ابر روایت، ابر معنا، فرا معنا، تنها از زبان فرا انسان -بخوانید خدا- بیرون می زند:
خدای متعال همینطور حرف می زد، در واقع، زبان من بود، حرف خدا بود.
اینجا مهمترین نقطە تمامیت خواهی و تمامیت خواە است؛ همان جایی است کە دستکاری و دروغ و فریب برای کنترل و افسون سازی تودە، سازندە و پردازندە روایت -فرا انسان یا خدای جدید- را هم در خود فرو می بلعد.
توتالیتر در این واپسین گام، دیگر تنها داستان ساز یا روایت پرداز یا ابر روایت پرداز تودە دستکاری شدە غرق در توهم فراگیر نیست، او اکنون خودش هم بخشی از داستان -بخش اصلی داستان- یا بخش پایانی داستان است….
****
سەبارەت بە دەرکەوتنی خودای نوێ
دێوەزمەی تۆتالیتەر، سەرەتا کۆمەڵگا کۆنتڕۆڵ دەکات، دوای کۆنتڕۆڵکردن و دەستکاریکردنی جەماوەر، پێی وایە کە دونیا ئەفسوونی خۆیەتی، وردە وردە لە واقیع دوور دەکەوێتەوە، جیهانی واقیعی وا دەبینێت کە جەوهەرێکی بێمانایە، چونکی لەگەڵ پێوانەکانی ئەودا نایەتەوە، بەدوای دروستکردنی جەوهەرێکی ماناداردا دەگەڕێت، گێڕانەوەی خۆی دروست دەکات و دەڵێت، ئەو سیستەمەی دروستی کردووە گێڕانەوەکە ڕەوا و عەقڵانی دەکات، پڕۆپاگەندە دەکات، بەکاریدەهێنێت، زیادەڕەوی دەکات، بۆ ئاسمان و وەحی دەیبەستێتەوەو کەناڵیزەکراو، بەجۆرێک کە تۆتالیتار حەزی لێیەو پێویستە حەزی لێبێت، دەهێنرێتە خرمەت بیستن و بۆچوونی ئەو. ئەم پرۆسەیە دووپاتە دەبێتەوە، سەرکەوتنەکان ڕەها پیشان دەدرێن، زانست و ئایدۆلۆژیا دوو دیوی یەک دراون، هیچ شکستێک بوونی نییە یان ئەگەر هەبێت، نزیکە لە سفر، هیچ ئاستەنگێکی دیکە نییەو جیهانی ئەفسوناوی لەلایەن ئایدۆلۆژیاو گێڕانەوەکانەوە کۆنترۆڵ دەکرێت لە بوونی کەسانی پاوانخوازدا مانایان دۆزیوەتەوە، سەریان هەڵداوەو پێویستە لە جیهاندا فراوانتر بن و زاڵ بن بەسەر جیهاندا. گەورەگێڕانەوە، گێڕانەوەی باڵا، مانا سەروو، مانای باڵا، تەنیا لە زمانی بەرزە مرۆڤەوە سەرهەڵدەدات – بە خودا بخوێنەرەوە- :
خودای گەورە بەو شێوەیە قسەی دەکرد، لە ڕاستیدا تەنیا زمانی من بوو، قسەی خودا بوو.
لێرەدا گرنگترین خاڵی پاوانخوازی دەخریتە ڕوو؛ هەمان ئەو شوێنەیە کە دەستکاریکردن و درۆ و فریودان بۆ کۆنترۆڵکردن و سیحرکردنی جەماوەر، دروستکەرو پرۆسێسکەری گێڕانەوەکە لە خۆدا قووت دەدات – سووپەڕمان یان خوداوەندی نوێ.
لەم هەنگاوە کۆتاییەدا، تۆتالیتەر ئیتر تاکە چیرۆکنووس یان گێڕەرەوە یان بەرزە گێڕەرەوەی ئەو جەماوەرە دەستکاریکراوە نییە کە لە وەهمێکی گشتگیردا نوقم بووە، ئێستا ئەو بۆ خۆیشی بەشێکە لە چیرۆکەکە – بەشی سەرەکی چیرۆکەکە – یان بەشی کۆتایی چیرۆکەکە….